Selasa, 20 Januari 2015

ALFALFA COMPLEX SHAKLEE: DIPERKAYA NUTRISI DAN ZAT GALIAN



ALFALFA COMPLEX SHAKLEE

APA ITU ALFALFA COMPLEX?
Suplemen Alfalfa Complex merupakan antara yang HOT kepada penggemar suplemen Shaklee kerana khasiatnya. Ia juga merupakan Formula Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950-an.

Kepada anda yang baru sahaja atau nak mengetahui lebih lanjut lagi tentang Alfalfa Complex, teruskan bacaan anda dengan artikel ini.


RAMUAN ALFALFA COMPLEX?
Alfalfa diperbuat daripada sejenis tumbuhan iaitu Alfalfa (Medicago sativa) yang ditanam secara organik di California dengan menggunakan bahan kompos/baja bebas kimia.Tanaman ini juga bebas daripada pestisid, herbasid.

Alfalfa dikenali sebagai 'Raja Segala Tumbuhan'Medicago sativa memiliki gred yang paling tinggi di kalangan tumbuhan alfalfa. Ia mengambil masa sekurang-kurangnya 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi.

Daun alfalfa daripada Shaklee hanya dituai apabila ia telah mencapai tahap kematangan mutlaq. Daun alfalfa yang telah matang kaya dengan klorofil. Daun-daun tersebut akan dikeringkan dengan udara secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung di dalamnya. Manakala bahagian lain yang tidak penting dilupuskan. 

Daun-daun yang telah dikeringkan akan dibiarkan menjadi serbuk sebelum dikompres menjadi tablet. Keseluruhan proses ini dijalankan dibawah pengawasan  dan kawalan Shaklee yang sangat ketat dan teliti. Setiap tablet mengandungi 300mg alfalfa.


KHASIAT ALFALFA COMPLEX
Tahukah anda bahawa alfalfa kaya dengan protein, asid amino, klorofil, serat, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia. 

10 biji alfalfa menyediakan nutrisi yang menyamai segelas susu.
Berikut adalah khasiat yang anda boleh perolehi dengan pengambilan alfalfa:
1. Melawan alahan
-Memperbaiki keadaan kulit yang sensitif. Termasuk juga masalah di hidung seperti resdung, kurap, ulat air dan bau badan tak sedap.

2. Mencuci darah, usus dan hati
-Sifat alfalfa yang sangat beralkali berupaya mengembalikan badan berasid kepada keadaan normal. Ia juga menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah. Tambahan lagi, alfalfa boleh mencantikkan kulit dan otot.

3. Menyingkirkan lemak dan kolesterol
-Alfalfa adalah satu-satunya yang mengandungi saponin seperi span yang bertindak serat yang menyerap kolesterol. Kajian klinikal membuktikan bahawa pengambilan suplemen alfalfa dalam tempoh jangka masa panjang boleh menghapuskan lemak, mengurangkan kolesterol, mencegah penyakit jantung, darah tinggi dan strok.

4. Kebaikan usus dan perut
-Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.

5. Melawan tumor
- Pengambilan alfalfal 30-50 biji berupaya mengalkalikan badan. Oleh itu, ia mampu memperbaiki sel-sel kanser dan membuang tumor.

6. Melegakan keletihan
- Melegakan keletihan dan sebagai rawatan kepada kebanyakan penyakit.

7. Mencegah/ merawat arthritis

CARA MENDAPATKAN ALFALFA COMPLEX
1. Klik sahaja ikon eSell di bawah untuk membuat pembelian, atau
2. Hubungi kami SEGERA untuk pembelian dan sebarang pertanyaan. Konsultasi adalah PERCUMA disamping maklumat yang lain-lain.





pengedar shaklee kulai johor

1 ulasan:

  1. Saya amalkan alfalfa untuk detoks seluruh badan. Memang rasa badan lebih segar selepas detoks!

    BalasPadam

HIKMAH SEBUAH KEHILANGAN