Isnin, 18 Ogos 2014

SHAKLEE: SUSTAINED RELEASE VITA-C 500mg




Tahukah Anda?
-Haiwan menghasilkan vitamin C mereka sendiri seperti arnab yang mampu menghasilkan 18,000mg (18g) vitamin C sedangkan manusia tidak dapat menghasilkan vitamin C.


-Sifat vitamin C yang larut air akan hilang berterusan dari tubuh kita. Oleh itu, adalah penting untuk kita mengambil vitamin C setiap hari. Bahkan, vitamin C tidak memberi kesan toksik!


-Kajian daripada Dr. James Scala menunjukkan bahawa selamat untuk kita mengambil 5,000mg (10 tablets) hingga 10,000mg (20 tablets) vitamin C sehari.


-Dr. Pauling (penemu vitamin C) telah mengambil 18g (18,000mg) sehari dan beliau adalah sihat secara fizikal pada umur 94 tahun.

Hanya memadai dari buah?
Setiap hidangan buah-buahan membekalkan sekitar 45-60mg vitamin C. Dalam tempoh 10 hari selepas buah masak ranum, ia akan menghasilkan vitamin C. Ini bermakna buah yang belum masak ranum mengandungi kurang vitamin C. Bahkan kandungan vitamin C pada buah-buahan akan berkurangan menjadi SEPARUH apabila dipetik dan akan MUSNAH apabila terdedah kepada pemanasan.

Perbezaan Shaklee

vitamin C shaklee

Sustained Release Vita-C 500mg. Inilah nama yang diberikan oleh Shaklee untuk suplemen vitamin C. Setiap tablet vitamin C mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya (500mg) . Setiap jam, sebanyak 1.5 vitamin C buah tersebut akan dibebaskan ke dalam tubuh.

Ujian klinikal telah membuktikan vitamin C di dalam 2 tablet vitamin Shaklee (di dalam jurang masa 5 jam) mampu kekal di dalam plasma darah kita selama 24 jam!

Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoid (25% dari bioflavonoid diekstrak dari kulit ke buah) yang jug a dikenali sebagai vitamin C Complex. Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin C di dalam tubuh kita.

Kebaikan Sustained Release Vita-C 500mg

1. MEMBENTUK KOLAGEN: Merangsang pertumbuhan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi dan rangka tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mengurangkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.



2. MEMPERBAIKI SISTEM PENDARAHAN:
Kekurangan vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

3. PENINGKATAN SISTEM IMUN:
Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman. Mengukuhkan sistem imun dan mngurangkan simptom flu dan selsema. Ia juga memendekkan tempoh pemulihan.

4. MEMERANGI KANSER:
Ia adalah satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-sel untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.

5. MENCANTIKKAN KULIT:
Pengambilan vitamin C setiap hari menjadikan kulit anda nampak lebih cerah. Selain itu melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen. Tahukah anda pigmen merupakan penyebab utama kejadian jeragat.

6. MEMPERBAIKI INSOMNIA:
Ia memperbaiki insomnia, stres, masalah berkaitan mental seperti keresahan.

7. MENGEKALKAN PARAS KOLESTEROL SIHAT
Vitamin C mampu mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.

AMARAN!!!
 

* 1 batang rokok mampu melupuskan 50-100mg vitamin C
* Keresahan akan mempercepatkan penyusutan vitamin C
* Kontraseptif dan pil penahan sakit akan menyusutkan vitamin C yang banyak
* Terlebih dos vitamin C (melebihi 12 kapsul) akan menyebabkan   sedikit cirit-birit

Cara mendapatkan Sustained Release Vita-C 500mg 
1. Anda boleh terus sahaja klik icon eSell di bawah untuk membuat pembelian, atau
2. Hubungi kami SEGERA untuk pembelian. Anda juga akan diberikan konsultasi PERCUMA tentang pengambilan suplemen Shaklee dan lain-lain lagi.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

HIKMAH SEBUAH KEHILANGAN