Selasa, 19 Ogos 2014

VITAMIN B-COMPLEX SHAKLEE: BERBEZA DARIPADA YANG LAIN!



TIPS MEMILIH B-COMPLEX YANG BAIK

Sebelum anda semua membuat keputusan untuk membeli vitamin B-Complex, ada beberapa langkah yang perlu diberikan perhatian iaitu:

1. Mengandungi kesemua 8 vitamin - B1, B2, B3, B4, B5, B6, B12, asid folik dan biotin (kesemuanya perlu diambil pada masa yang sama)
2. Harus mengandungi 100% RDA untuk asid folik & biotin
3. Pastikan jurang peratusan nilai harian B1, B2, B3 dan B12 tidak terlalu besar
4. Elakkan pengambilan B-Complex yang menawarkan rumusan larut-air (sustain release)


PERBEZAAN B-COMPLEX SHAKLEE
-Tahukah anda bahawa para saintis Shaklee telah mencipta asid folik secara semulajadi yang pertama di dunia! Asid folik tersebut mempunyai kadar keboleh serapan (bioavailability) yang sangat tinggi dan berkualiti. Ini kerana asid folik yang semula jadi tidak mudah untuk diserap oleh tubuh, dan hampir 99% asid folik yang terdapat di pasaran bersifat sintetik.

-Terdapat 8 komponen penting vitamin B di dalam B-Complex Shaklee termasuklah 100% biotin dan asid folik. Disebabkan ia lengkap dengan nutrien yang sepatutnya, maka B-Complex Shaklee ini sangat sempurna.

-Lebihan vitamin B ini tidak akan disimpan sebaliknya disingkirkan melalui sistem pencernaan. Oleh itu, adalah sangat penting untuk kita mengambil vitamin B-Complex setiap hari.

KHASIAT B-COMPLEX SHAKLEE
1. Menukar makanan ==> tenaga:
-Membantu penghadaman, menukar lemak, karbohidrat dan protein kepada tenaga dan sekaligus mengurangkan masalah keletihan/kelesuan.

2. Melawan tekanan
-Memastikan kesihatan fungsi saraf, sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia.

3. Membantu tumbesaran
-Menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak-kanak. Membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak dan tulang-belakang.

4. Rambut beruban & gugur
b complex shaklee
- Membaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur, beruban dan mengekalkan kesihatan rambut.

5. Baik untuk mata
- Mengurangkan masalah keletihan mata, mencegah katarak, meningkatkan kualiti penglihatan, perkasakan memori dan daya pemerhatian/fokus.

6. Mencegah anemia
- Membantu pembentukan sel darah merah yang sihat dan antibodi, merangsang peredaran darah dalam tubuh, merendahkan paras sistin untuk kesihatan kardiovaskular, merawat/mencegah anemia, sakit kepala, pening, lemah semangat, keletihan, migrain, muntah-muntah, mabuk darat & laut.

7. Meredakan senggugut
- Meredakan simptom PMS, kerisauan, keresahan.

8. Mencegah perlcche
- Dikenali sebagai kerekahan mulut (mouth chilitis), mencegah jangkitan lidah (glossitis), nafas berbau.

9. Detokfikasi
-Meredakah alahan

CARA MENDAPATKAN B-COMPLEX
1. Klik sahaja icon eSell untuk membuat pembelian, atau
2. Hubungi kami SEGERA untuk pembelian. Kami juga akan memberikan konsultasi PERCUMA tentang pengambilan suplemen dan lain-lain lagi.


shaklee bandar tenggara johor


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

HIKMAH SEBUAH KEHILANGAN